måndag 10 augusti 2009

Måndagsinlägget


Gomorron alla goa där ute. Hoppas natten har varit skön för er - det har den sannerligen INTE varit för mig. Hade jättesvårt för att somna, klockan var 1 och jag hade inte sovit en blund. Och när man skall upp kring halv fem är det minsann inte så roligt alls. Mitt huvud värkte nåt jäkligt igår ... det var varmt i sovrummet, trots öppna fönster.
Så idag är jag hemma från jobbet - orkar helt enkelt inte gå och jobba - mitt huvud är inte heller idag snällt mot mig, det värker fortfarande. Jag vet ju när migränet sätter in, att det brukar hålla i sig i minst tre dagar! Och sen är man totalt slut av värken efteråt. Så idag blir det till att försöka sova.
Vädret var soligt när jag klev upp och meddelade jobbet att jag var hemma idag. Graderna var +16 - nu har molnen börjat dra in - så vi får väl se om det blir sol igen sen.
Igår kväll hopade sig mörka moln och åskan hördes på avstånd och massor med blixtar syntes. Sen tog mullret slut och bara kornblixtar syntes på himlavalvet. Det lyste verkligen upp det mörka där uppe. Och länge höll det på - vi satt ute till 22.30 och bara väntade på åskmullret som aldrig kom! Bara blixtarna ... konstigt. Inget regn heller.
Det var fortfarande +20 grader när klockan var drygt 22.30 igår kväll. Alla dörrar och fönster hade man öppet precis hela dagen, från tidiga morron till sena kvällen.
I morse när jag vaknade var jag dyblöt i svett - äckligt äckligt!
Nu slutar jag mitt morroninlägg med orden - ha en bra dag ni goa bloggare å läsers.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥