lördag 22 augusti 2009

Fullsmockad helg


Gomorron först och främst till er alla. Igår hade jag inte bloggtid alls.
Flexade ut kring 13 och åkte direkt och handlade mat, sen fort hem och började flytta undan en byrå från tvättstugan - in i förrådsrummet, sen tömde jag en hylla i datarummet, efter det började jag torka damm i sovrummet och lilltoan och så åkte jag och hämtade gubben från jobbet. Svettades nåt kopiöst - det var så varmt igår! Sen åt vi grillad karré och pottissallad och pain-raiche, efter det flyttade vi denna hylla som jag tömt in i tvättstugan. Gjorde om lite i tvättstugan och torkade damm. Fortsatte med badrummet och senare på kvällen även datarummet. Då kändes det minsann ordentligt i ryggen, gick som en krok på kvällen, hade så jäkla ont och hopplöst var det att sova sen. Kunde ju knappt vända mig i sängen! Har sovit jäkligt oroligt i natt - vaken 1000 gånger!
Mannen åkte ju på hockey och han sa när han for, att - ta det lugnt nu - du vet ju hur du får i ryggen! Jo jo svarade jag! Men tar man lärdom av dom äldre - knappast! Jag vill ju göra saker! Kan inte vara stillsam - det ligger inte för mig att vara det!
Idag skall jag torka damm i köket, tömma och skura upp blomkrukor ute, åka in och shoppa, åka förbi sopstationen och Kupan, besöka skärgårdsfesten och ta en fika på stan med kompisar. Äta surströmming i kväll, mums så gott! Skall också plocka rönnbärskvistar att pynta med ute och kottar.
Sen skall jag bädda rent i sängen och tvätta förstås. Tvättmaskien gick för fullt igår också.
Spraymålade en gammal papperskorg i plåt, den var blommig och passade inte in tyckte jag. Så nu blev den svart - helt ok till tvättstugan.
Skickade efter en massa stickers - ni vet sådana där bokstäver och siffror som man kan klistra fast på t ex burkar, från Panduro igår. Är så inspirerad att fixa och dona nu. Skall göra burkar för tvättmedel och tvättklämmor bland annat.
Har 1000 idéer i skallen min och jag vill göra så mycket nu! Typiskt höstsjuka tror jag - man vill förnya och fixa och dona med allt möjligt.
Nu måste jag sluta mitt låååång inlägg - förlåt mig! Önskar er alla en superbra dag - tills vi hörs - kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥