måndag 3 augusti 2009

Mätt och belåten


Då är man mätt och belåten för denna lunchen ... min matlåda bestod av söndagmiddagsrester! Det var Delikatesslåda ... kan säga att det är gott och enkelt och blir mycket mat.
Man skalar potatis och skär dom i klyftor, saltar dom och in i ugnen på 220 gr i 15 minuter, sen lägger man på strimlad fläskfilé - som fått marineras ordentligt - massor med paprikastrimlor, purjo, fetaost och cocktailtomater, sen in i ugnen igen och gräddas i 40 minuter cirkus. Sen har man en kall sås till, bestående av turkisk yoghurt, salladskryddor, vitlök (om man så vill!), satt purjo istället, lite pressad lime. Mums säger jag bara.
Nu blev det flera matlådor av denna - man gör allt i långpanna som ni förstår.
Så till middag blir det bara något "litet och lätt".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥