måndag 24 augusti 2009

En kylig måndagmorron i norr


Usch vad det är kyligt nu om mornarna! Hade bara +7 när jag steg upp för en timme sen, nu är det +9 här på jobbet. Molnen och solen samsas på himlavalvet. Hoppas solen vinner idag.
Har sovit så gott i natt. Vaknade till kring 4 tiden och nästan rusade upp - trodde det var dags att stiga upp. Men besinnade mig när jag fattade vad klockan var och somnade om. Visserligen inte länge - men ändå.
Sitter här på jobbet - redan - med en kopp kaffe. Man börjar alltså tidigt med kaffetåren den goda.
Nu tog jag mig en slurk!
Glömde ju skriva igår att jag också kokade mormorssaft - smultronsmak igår - blev fem flaskor! Gubben min gillar den saften bäst - själv dricker jag nästan aldrig saft. Sonen skall ju också få någon flaska eller så kokar jag en hel omgång till dom istället - det är lika så bra, det går ju så fort.
Idag skall jag försöka städa i förrådsrummet, rensa bort lite prylar, byta gardiner, bädda rent i sängen där, dammsuga och skura alla golven i huset.
Nu skall jag ta en titt in till någon av er innan jobbet börjar - önskar er alla en bra måndag - sköt om er - kram.

6 kommentarer:

  1. heeij.. tack för din goa kommentar..
    så du var iväg på skärgårdsfesten.. vart hölls den? såg bara nån skylt nånstans på kvällen.. då var de försent. Man missar alltid sånt skoj då man inte har pite-tidningen eller så, så att man hålla koll på allt roligt.

    De var ju kanon på cruising-utställningen.. mye folk å härligt ute..alldeles lagomt..faktiskt.
    Hoppas du får en fin Måndag..å ta en goo klunk av saften från mej me.. de är ju såååå gott..kram Helén.

    SvaraRadera
  2. hej igen.. ok.. vad hade de för skoj å erbjuda där i lördags då? Är det första året de har den tillställningen? Känner inte till den sen förut.
    Ha det bra.. snart är det jobb för mej.. kram Helén.

    SvaraRadera
  3. Hej på dig! tack för din kommentar på min blogg. Ja jag köpte ju mina buxbom på samma ställe, dom hade special pris på dom då, tror det var 149kr. Lyktorna har jag köpt på dollar store i Boden! Har ju bott i Harads och för snart 2 mån sen flyttat ner hit till söder. Ha en fin dag kram

    SvaraRadera
  4. Partylite har mycket snyggt men det är dyrt. Ljusen dom små, T-ljusen törs man ju knappt tända för att dom kostar så mycket. Ja den där turkosa är jätte fin! har varit på några partyn själv men hade nu hemma hos mig. Tack hihih älskar att baka men har så litet kök så det blir inte så ofta. ha en fin dag kram

    SvaraRadera
  5. Piteå ja, ja norrbotten är så fint. Vi bodde där i 3 år och jag saknar det så!!! tack så mycket ska njuta där i en hel vecka! kram

    SvaraRadera
  6. hej!
    Tack för din kommentar hos mig alltid roligt när nya hittar till en för då hittar ju jag också nya bloggare.
    Det var med en väldans fart du donar och fixar ett tips om du besväras av ryggen testa ezze spray (säkert fel stavat) finns på apoteket spraya där det gör ont och ta sedan en ipren så brukar smärtan försvinna.
    Själv får jag ju knappt ta ngt alls på grund av graviditeten...
    Var rädd om dig!
    Kram Anna

    SvaraRadera

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥