måndag 17 augusti 2009

Rensat bland sommarblomstren


Tråkigt - men alldeles sant ... har precis varit ute och tömt tror det var sju blomkrukor och skurat upp dom. Dessutom lite zinkfat och andra byttor som jag brukar ha på altanen och en massa stenar (små) och kulor och prismor. Dessa brukar jag ha i vattnet i olika fat. Nu har allt detta blivit ordentligt rengjort inför vintern - det smärtar mig att skriva detta!
Faktiskt lite - eller ganska så mycket - vemodigt att plocka bort en bit av sommaren - redan.
Nu är det ju så att vissa blommor faktiskt har blommat över och klart - dom ser helt enkelt lite tråkiga ut. Och dessutom så har jag märkt att jag inte är lika noga med att sköta om dom lika mycket som under högsommaren, dumt nog ...
Nåväl lite har man hunnit med efter jobbet.
Solen lyser och graderna ligger på 15 plus och det blåser ännu - fast betydligt mindre än i morse.
Nu är det snart friidrott - om bara en halvtimme börjar detta och jag skall kasta mig in i duschen och svabba av mig lite innan sporten. Då blir det en helkväll framför tv:n - vi är ju sportfånar båda två - som tur är!
Tjing tjong på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥