måndag 17 augusti 2009

Vinden viner idag


Idag är det minsann blåstigt. Det viner och känns verkligen att det är "nordan" som är i farten. Det är kulingvarning efter kusten där jag bor och det känns alltså. Graderna är också blygsamma, bara kring +9 i morse halv fem, nu är det ändå hela 12 plus. Har varit mulet, men nu har solen tittat fram - så nog känns det skönare och bättre när den lyser, även om den inte värmer speciellt mycket.

Brukar alltid ha öppet fönstret här på jobbet, men jag var tvungen att stänga det - alldeles för kylig luft drog på mig för att det skulle kännas skönt.

Idag är det måndag och ny vecka - tänk snart är augusti slut också. Vart far tiden - nån som vet?

Hade tänkt göra så mycket i helgen, men det blev inte gjort - så nu får jag försöka fixa till lite åtminstone i veckan. Skall tömma en del blomkrukor och skura upp dom och plocka undan lite annat ute. Vill göra bort vissa av sådana här saker innan det blir för kyligt att hålla på med det ute. Ibland har jag väntat för länge med att skura krukorna - till i slutet på september - och då är det alldeles för kallt om händerna. Och helst vill man ju vara ute och svabba på med vattnet! Men nog är det trist att redan nu behöva tänka på hösten ... vart for sommaren - även om vi har haft jättebra väder i sommar - vi kan verkligen inte klaga. Det har varit både torrt och soligt och varmt. Knappt nåt regn alls och ibland har man faktiskt längtat till kyligare dagar! Då förstår ni att det varit varmt eller hur?

Nej det här duger inte! Måste fortsätta mitt slit och släp - har ju bara haft en micropaus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥