fredag 7 augusti 2009

Ett dimmigt inlägg från norr kommer här


Idag är det minsann ordentligt med dimma här ... man ser inte många meter framför sig. Annars är det +16 grader och eftersom det är lovat både rejält varmt och soligt hela helgen, så litar jag på att dimman lättar nu på morronen.
Sovit gott även i natt, vad har det tagit åt mig??
Gubben min köpte karrékotletter igår när han var på Konsum och köpte sig lite "giftpinnar" - så nu blir det till att grilla ikväll - ja kotletterna alltså - inte pinnarna *ler*. Måste göra någon sallad till med olivolja ringlad över - använder ni mycket olivolja i maten? Det är så gott - speciellt med citronsmak.
Klockan 5 nu på morron skulle min son och hans tjej och ett par till åka iväg på fjällvandring - någonstans kring Ammarnäs var det visst. Björkfjäll heter det - har själv ingen aning om vart det är! Jo Ammarnäs vet jag - för dit har även jag varit en gång, när sonen gick i sexan - då var hela klassen dit och några föräldrar - bland annat jag och maken. Det var där min son lärde sig åka slalom, jag hade lånat en utrustning av en jobbarkompis och han lärde sig direkt - blev sen alldeles galen i att åka och längtade bara ut i backen!
Nu mina dear one, mina kära bloggarvänner - så skall jag gå och hämta mig en kopp av drycken ni vet! Ha nu en riktigt bra fredag och njut alla goa där ute av livet, även om det är dimmigt och grått och regnigt - så är det värdefullt ändå att leva och finnas till - kram på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥