tisdag 25 augusti 2009

Njutbar eftermiddag - en sensommardag - ute på altanen med min bok och kaffekopp




Märkte ni att jag skrev "sensommardag" - inte höstdag, för det är verkligen ett ljuvligt väder vi har idag här i Piteå. Solen lyser från en klarblå och molnfri himmel - graderna är kring +18 nu. Härligt härligt ...
Och jag har faktiskt suttit - alldeles stilla också - ute på altanen sen före 15 till strax före halv fem. Kan ni tro - stilla och lugn - njutit av solen och värmen och en god bok och kaffekoppen min!
Nåja - kanske något lite att jag gjorde där på altanen - fixade till på en bänk och en hylla - plockade till lite grann! Kunde inte hålla fingrarna mina i styr tydligen.
Men mesta tiden satt jag stilla - så det så!
Lutade mig tillbaka i solstolen och bara mådde gott, blundade och lyssnade till vindens sus och samhällets ljud - barnens glada rop och skrik från dagis mitt emot mig. Det var så avkopplande att bara sitta där.
Skall inte göra nåt speciellt idag hade jag tänkt - bara ta det lilla lugna - blogga kanske, läsa och se tv och tända ljus och mysa. Gubben min jobbar ju till 1 i natt - så jag är alldeles mol allena själv.
Må så gott alla och ta tillvara på "stunden i livet - just nu".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥