lördag 1 augusti 2009

Efter regn kommer solsken


Det stämmer verkligen att efter regn kommer solsken, för nyss var det alldeles blåsvart utanför våra fönster, himlen mörknade allt mer och snart kom också regnskuren - det vräkte ner några minuter - för att sen ljusna upp ordentligt och solen vill nu lysa igenom molnen. Det är varmt - redan kring 7-tiden hade vi nästan +20.
Vi satt ute på bron när det var så där mörkt av regnmolnen och jag sa till gubben - det blir nog ingen loppis idag, men nu vete farao om det inte blir - för när solen lyser blir allt mycket roligare!
Gomorron förresten, sovit vansinnigt gott hela långa natten. Så underbart skönt när dessa ovanliga nätter någon gång infinner sig, jag sover ju annars mera dåligt än bra.
Igår kväll satt vi - gubben och jag - i flera timmar ute vid vår grillring och grillade korv och surrade. Underbart härligt var det - varmt ... vindstilla och så lugnt och skönt på samhället. Jag njöt verkligen.
Men tänk - nu får man börja tända lampor på kvällen, nu är den där riktigt ljusa sommartiden över för detta året, mysigt på sitt sätt förstås. Allt har ju sin egen charm, både ljuset och mörkret.
Vi har knappt kunnat elda i grillringen på hela sommaren, bara för att det jämt och ständigt blåst så mycket och varit så torrt i markerna. Man vågar ju helt enkelt inte elda då. Vi har ju även haft eldningsförbud och det är fort en gnista kan flyga iväg och tända eld på hus och mark.
Igår var vi och åt på ett ställe - strax utanför Piteå. Vid havet. Jag slutade halv elva - flexade ut - det är så vansinnigt lugnt på jobbet - så jag och även andra passar på att flexa. Gubben min var ledig och då gick vi ut och åt en bit mat. Det blev grillbiff, pommes frites och beasås. Jättegott var det. Sen åkte vi till stan och handlade - mycket folk på stan. Det var en mycket varm dag igår. Jag var tvungen att vila ett tag på eftermiddagen, jag kan bli så där vansinnigt trött på en endaste gång. Min rygg var inte snäll alls mot mig när vi var på stan - så jag tror det är värken som gör att tröttheten kommer så där ordentligt. Jag sov som sagt ett tag och det var skönt. Efteråt städade jag köket och så gick vi ut och grillade.
Nu lyser solen här utanför mitt fönster kan jag tala om för er. Hoppas ni också har sol där ni befinner er.
Nu slutar jag och önskar er alla en bra lördag i vårt avlånga land.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥