söndag 23 augusti 2009

Söndag igen och helgen snart slut ...


... och jag som inte har hunnit hälften av allt som jag hade tänkt göra i helgen! Typiskt ... fast man går an som en toka hela tiden, från bitti till sent.
Vaknade redan kring 5 snåret, men lyckades vända mig och somna om till 6 - försökte verkligen somna om igen - men hopplöst var det - så jag klev upp.
Full rulle blev det ganska så snart, gick ut och tömde bort lite blommor och skurade krukor, spraymålade några gamla lyktor som varit röda, men som bleknats hemskt mycket - dom blev svarta nu - snyggt blev det. Sen fortsatte jag i garaget och rensade - kastade bort och plockade både här och där. Har en kartong nu som skall till Kupan med sånt som jag inte vill ha kvar - det är allt möjligt. Gubben var iväg med en massa tidningar, kartonger på sopstationen. Har hållit på så där med en massa plock hela dagen. Suttit ute ett tag på altanen, för det klarnade upp faktiskt mitt på dan. Var sol i morse, vindstilla, sen duggregn och så började det blåsa upp och då lättade molntäcket. Så det blev riktigt skönt ute, kring +17 nu.
Har också stekt köttfärssås och gjort en pizza.
Och förstås sett maraton - till och från. Nu är det snart mera friidrott - så jag tänker ställa mig under duschen medans jag orkar och sen ta plats i tv-soffan.
Kan tala om att jag har en jäkla värk i armar, vänstra axeln och ryggen förstås.
Jo förresten - var ju på skärgårdsfesten igår. Mycket folk och trevlig arrangemang, visserligen blåste det ordentligt där nere vid vattnet - men solen sken till och från - så det gick väl an. Försäljning, ponnyridning, dans, musik, dragspelsmusik på bryggan vid sjöbodarna, café, fisk att handla - både färsk och rökt, sjörövarskepp, båtmuseum, turbåt, segeltävling, sjöräddningen var också där - ja det var något av allt som bjöds.
Sen gick vi till Småstaden och träffade våra vänner som vi skulle fika med - hade träffat ett av paren redan på skärgårdsfesten - så vi följdes dit.
Efteråt handling av mat och hem. Hade varit från halv 10 till halv 3 cirkus igång på stan. Var trött i kropp, rygg speciellt och höften och huvudet.
Till middag blev det surströmming - mums. Men ack så mätt man blev - åt ändå bara två stycken och tre pottisar, brukar äta högst tre strömmingar. Gubben åt sex stycken! Sen blev man törstig nåt så hemskt. Och drack och drack - vatten hela kvällen!
Hann ju med Dollarstore, EM, en massa butiker i stan innan festen och fikat.
Köpte bland annat på Claes Ohlsson en boxbom med belysning - skall ha den ute på bron i en kruka.
På EM blev det koll på soffor - men ingen föll mig i smaken, däremot hittade jag en orginell lampa, modell bordslampa, som hade kostat 685 kr och nu såldes för 199 kr. Så jag slog till förstås. Dumt att inte göra det - är ju ett fynd!
Nu måste jag sluta - blev ändå ett låååångt inlägg - sorry igen! Ha dé bra alla som läser mig.
Nu hoppar jag in i duschen och lägger mig sen framför tv:n!
Tjingelingis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥