måndag 31 augusti 2009

Dagens första inlägg kommer här


Blev ju inget inlägg i morse, hade inte tid faktiskt! Fast jag var här så tidigt. Nu har jag lunch och ätit min matlåda - som idag bestod av fläskpannkaka. Till denna delikata lunch drack jag en mugg kallt vatten! Nog blev jag mätt och även belåten!!!
Dagen var mörk när jag klev upp, regnat i natt och fortsatte i morse ett tag, graderna kring +13. Sen kom solen kring halv sex och nu är det +16. Men visst märks det att gått mera mot hösten nu när det är så här mörkt på morron också, fast det var nog mest för att det var så mulet!
Idag skall jag och plocka rönnbärskvistar, kottar, stenar, mossa och grenar hade jag tänkt mig. Skall pynta mera förstår ni - har ju ett stort zinkfat som jag beställde från Panduro som jag tänkte göra nåt vackert med.
Lite myspys på farstukvisten skall det bli!!
Vaknade redan 04.05 - är det inte hemskt så säg! Varför i himlens namn skall man behöva vakna då! Jag bara frågar. Klockan skall ju ändå ringa 04.40 - så nog tycker jag att man kan få sova tills då. Det är ju ändå tidigt tidigt.
Är väl dötrött ikväll kan jag tro ...
Skall också rensa bort en del blommor och skura krukorna och plocka undan dom. Även ta in några av parasollerna från altanen - onödigt dom står ute och blir fuktiga av dagg och regn - vi skall ändå inte använda dom nåt mera för denna säsongen. Sparar en av parasollerna ifall man vill sitta ute. Vi har fyra "paraplyer" på altanen.
Nej detta går inte - bäst att jobba på här!!
Ha det bäst nu idag alla goa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥