lördag 15 augusti 2009

En sån strålande - en sån underbar dag


Gomorron gomorron alla glada, trötta, pigga eller sura "där ute". Nu är det lördagsmorron - en aning tidigt ... för många - men inte för mig! Inte klokt alltså - jag la mig kring 12-tiden i natt (hade varit uppe sen halv fem!) och tror ni inte att jag slog upp mina gröna (och pigga!!!) redan kvart i fem på morron! Det är inte klokt ... och jag var pigg - försökte verkligen somna om och lyckades ligga till 6 - men då var det kört - det var bara att svänga sina lurviga över sängkanten och stiga upp och tvätta sig, tvätta håret och hämta tidningen och förstås fixa kaffet! Gubben min klev upp ett tag senare.
Dagen bjuder på +10 grader och sol. Vackert så det förslår - men nog är det en helt annan luft ute. Jämförelsevis från förra helgen - när vi hade supervarmt och kvavt.
Idag skall jag försöka ta mig på loppis, hade ju tänkt det förra lördagen, men det blev inte av - tyvärr. Kvällen bjuder på kräftskiva med goda vänner - fast jag skall äta en kycklingsallad med ciabattabröd till. Är ju allergisk för skaldjur. Skall fota förstås ... så får ni kolla kanske.
Var superpigg igår kväll - hade tänkt att börja städa när klockan var 22 ... men jag lyckades avstyra "vansinnet".
Vi skjutsade sonen och flickvän på fester igår också. Sonen hade firmafest på Piteå Havsbad, dom hade först spelat minigolf på eftermiddagen och sen var det badtunna på stranden. Sen blev det för dom att åka in på stan och någon pub där. Hans flickvän skulle till en kompistjej, hennes kille jobbar med min son.
Och idag börjar friidrottsVM - såå kul - älskar friidrott, tyvärr har vi ju inga svenska medaljchanser i år.
Nu skall jag försöka gå och vara trevlig med gubben min och ta mig min tredje kopp kaffe.
Ha en skön lördag alla.

1 kommentar:

  1. Hejsan igen, här har du en annan skaldjursallergiker...var på kräftskiva igår men där fanns västerbottenspaj, köttbullar, sill, jansson och lite annat smått och gott..så jag gick inte hem med tom mage...:)här har vi sol med tio grader till då i värme än vad ni har..ha det så trevligt ikväll och så roligt att du vann, kram

    SvaraRadera

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥