tisdag 18 augusti 2009

Livet är en underbar och oskattbar gåva - att vara tacksam för och vårda



Efter att ha läst i en blogg en gripande berättelse ... så fick jag mig en lite tankeställare! Att människor borde vara mera rädd om den dyrbara tiden som kallas för LIVET och inte bara bråka bort den och kriga. Vara osams, förstöra för både sig själva och andra. Att inte supa bort all den underbara tiden som livet kan vara, använda droger ... Att verkligen LEVA, NJUTA, TA HAND OM SIG OCH SINA NÄRMASTE, VARA TACKSAMMA, VISA OMTANKE TILL ANDRA, VISA KÄRLEK OCH ÖMHET OCH ÄLSKA ... ja helt enkelt LEVA! För livet kan fort förändras, ta slut ... försvinna!
Men om det ändå vore såå enkelt som det är att skriva om hur man borde vara och hur man borde göra med sitt liv!
Men ändå ... jag förstår inte folk som bara bråkar dagarna i ända ... vad är det för ett liv frågar jag mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥