måndag 17 augusti 2009

Babbel under lunchen


Sitter här på jobbet och har lunch och håller på att frysa fingrarna av mig! Inte klokt vad jag fryser - fingertopparna är alldeles kalla och stela, tur man kan värma upp dom på tangentbordet! Förstår inte att jag fryser så här, det är nog bara för att jag har haft öppet fönstret ett tag här på morron - hann väl bli genomfrusen av höstkylan som strömmade in genom det!
Har också precis ätit upp min matlåda, ja inte lådan då - den lämnade jag intakt *ler* - utan maten i den ... fast jag orkade inte allt faktiskt. Hade med mig potatisbullar med bacon - gott - men ack så mätt man blev. Skulle ju vara skönt nu att få gå och lägga sig och krypa ner under varma goa täcket sitt, men av det blir det ju inget. Måste ju jobba ...
Ute är det till och från-väder, ena stunden lyser solen så vackert och nästa (som nu) är det genommulet och ser nästan regnlikt ut. Och inte blir det varmare heller. Tänk att man alltid skall klaga på vädret - oavsett om det är varmt eller kallt, mulet eller soligt. Ja se människor ... aldrig nöjda.
Man skall försöka se det positiva i allt ... regn är bra för potatisen och bären, solen behövs för att jordgubbarna skall växa sig stora och fina, kylan behövs ... ja va faen behövs den för måntro????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥