fredag 7 augusti 2009

Ätit studentmat


Nu känner jag mig som en STUDENT, varför - jo för att jag precis har ätit min matlåda - bestående av NUDLAR! och wokade grönsaker! Blev faktiskt så sugen på detta igår - har ni hört - nudlar - maken vill inte ha detta - så han fick äta ärt"prutt"soppa igår.
Ingen speciell höjdare ändå - men det duger gott och väl att ha som matlåda en helt vanlig fredag.
Har lunch som ni förstår ... det är VANSINNIGT lugnt här idag - lite folk, många har slutat nu till lunchen också. Skittrist när det är så här lugnt med folk - annars är det minsann väldigt mycket människor i farten här på mitt jobb.
Solen har tittat fram här ordentligt, tog ett tag innan dimman lättade helt, men nu så skiner den gula och runda planeten där uppe i det blåa blå! Och graderna är +22 - en härlig dag alltså!
Undrar just hur min son med "följe" har det där i fjällvärlden, vill inte hålla på att ringa - säkert bökigt att plocka fram mobben från ryggsäcken. Hoppas han fotar mycket så man får se! Detta med fjällvandring är verkligen något nytt i hans liv, för det har han aldrig varit med om förr. Men hans tjej är en riktigt "naturmänniska" och gillar både att vistas ute i naturen och att fiska - inte intresserad direkt av sport ... som sonen är och även vi. Men det är ju kul att dela med sig av dom sakerna man gillar till varandra!
Hoppas det går fort nu till full dag ... vill hem!

1 kommentar:

  1. Hejsan...vad roligt att du blev nöjd...många nya burkar har kommit ut i butiken igen...:) du är så välkommen tillbaka, och ha en skön helg, kramen

    SvaraRadera

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥