måndag 3 augusti 2009

Min stackars stackars gamla slitna kropp


Synd om min gamla lekamen - ja det är bara förnamnet det! Just nu är jag ännu mera "ledabruten" än vad jag var idag. Och vet ni varför - inte är det av någon gymträning inte - nej nej - endast trädgårdsarbete mina vänner å läsers! Trädgårdsarbete är bra för muskler och ger jäkligt bra träning. Men aj aj aj så ont man får efteråt! Vilket jag alltså har nu ...
Började efter middagen med att rensa ännu mera planteringar ... rensade ju en hel del redan igår. Grävde upp gräs närmast vissa planteringar, för det växer ju hela tiden och växterna sprider sig. Jag grävde faktiskt upp också en hel del, har lupiner i överflöd och dom tar verkligen överhanden. Försökte utrota dom ett tag och lyckades ... nästan, men dom kommer tillbaka. Och jag hörde hur det sprättade iväg frön nu när jag höll på där ute. Så nu sprider dom sig ännu mera, men jag gräver upp. Även vissa andra växter tog jag bort, sådana där ogräsblommor. Som är bra att ha, men som också lätt tar överhanden och kväver allt annat.
Men jäklars så varmt det var att hålla på, svetten lackade och verkligen rann nerför ansiktet och ryggen. Och det var vansinnigt skönt att kasta sig in i duschen ... ja det gjorde jag förstås inte utan jag ställde mig snällt och stilla därinunder "vattenspridaren". Skönt skönt ...
Just nu har vi nästan 20 plus och solen lyser från en alldeles molnfri himmel, ingen vind - det är verkligen härligt ute. Har suttit ett tag på bron, men gick in och åt lite vattenmelon - är så törstig och det är läskande och gott.
Nog känner jag att tröttheten sprider sig i kroppen, men jag tycker det är skönt med kroppsarbete - jag som annars bara sitter helt stilla på jobbet framför datorn hela långa dagen. Det är skönt att "ta itu" med nåt kraftfullt och tungt. Man känner verkligen att man gör någon nytta då. Antar och hoppas att jag kommer att sova som en stock i natt ... hoppas hoppas! För det är ju minsann inte varje natt som sömnen min är så "god" och "ordentlig".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥