lördag 8 augusti 2009

Ett lördagsinlägg kort och gott!


Hej där alla - hur har ni det idag - har natten varit tillräckligt lång och erbjudit god sömn? Inte för mig, sovit dåligt och varit vaken många gånger och sen även haft svårt för att somna om! Vet inte riktigt vad det beror på - men det är alldeles för varmt och klibbigt inomhus för att kunna sova gott!
I morse hade vi alldeles molnfritt och +18 grader redan klockan 7, sen en halvtimme senare vällde dimman in, för att återigen för ett tag sedan kunna skymta solen mellan dimmolnen. Det är så fuktigt ute och växtligheten dryper av vattendroppar.
Har varit ute på bron och torkat allt - det är inte klokt vilken fukt som har lagt sig över allt.
Har också städat vardagsrummet och hunnit möblera om en del saker och en hylla. Svetten rinner över hela mig. Inte riktigt slugt att man börjar med sånt jobb när det är så här varmt. Jag är alldeles klibbig och det gillar jag inte!
Nu är det också mörkt ute mitt på natten ... nu har inte ens jag ljust under hela dygnet - det är synd, fast på ett sätt också mysigt.
Igår när jag hämtade gubben min från hans jobb, så såg jag att han haltade när han kom. Han hade ramlat och slagit sig illa i vänstra armbågen och framförallt vänstra knät. Som är supersvullet och han kan knappt gå - själv tror han på att något korsband fått stryk. Jag ville att han skulle upp på las och kolla igår - men icke! Envispropp säger jag bara!
Igår grillade vi karrékotletter, med pottissallad och vanlig grönsallad till och beasås. Såå gott och smarrigt. Ett glas rött tog jag också och mannen en öl. Vi satt ute länge på kvällen - underbart härligt var det.
Skall försöka fixa till lite i förrådet idag (hade jag tänkt!) och garaget behöver också en genomsyn - det är alldeles hemskt hur där ser ut!
Bäst att sätta igång nu!
En bra dag önskar jag er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥