torsdag 20 augusti 2009

Frost idag!


Idag kan jag tala om att jag har FROST - har ni hört så hemskt, frost den 20 augusti! Men det är alldeles sant. Förstod igår kväll att det skulle bli kallt, halv tio var det bara +7. Och halv fem i morse +1,7. Tänk - nästan på noll, brrrr - redan säger jag bara. Frostkristallerna syns på vissa ställen på buskar och på gräset. Såg på grannens tak att det var frostigt vitt och i diket deras.
Nu till nåt roligare. Torsdag idag och snart helg - igen. På lördag skall vi på Skärgårdsdagen i Södra Hamnen på Skärgårdsfest. Mysigt - hoppas vädret är med oss. Sen skall vi också ta en fika på stan med några par som vi umgås med ... vi försöker att träffas sista lördagen varje månad och ta en fika tillsammans på stan.
Igår plockade jag in lite mera saker utifrån och skurade upp dom. Det var bland annat fågelbad, vissa krukor och figurer som jag har i trädgården. Sen dekorerade jag på bordet som jag har på bron. Det blev en lykta och ett zinkfat med lite glasstenar i och ljus. Hade tänkt åka och hämta lite kottar, kvistar och rönnbärsklasar också - men det blev inte av. Skall försöka idag eller i helgen. Får se när jag har tid - det är ju så mycket friidrott!!!
Slutar mitt surrande här och önskar er alla en bra torsdag. Nu är det kaffetåren som hägrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥