söndag 30 augusti 2009

Söndag och syskonträff


Snart drar jag iväg till Korsträsk - det blir syskonträff med mat och surr - skall bli jättetrevligt. Tyvärr så kunde inte alla syskonen komma och det är ju synd - det är alltid så kul att träffas.
Annars då - denna söndag hos mig - jo tack, molnen har hopat sig i morse över himlavalvet - men nu ser det ut att bli lite gluggar i "täcket" och solen sänder några strålar ner på oss. Det blåser och graderna är ändå kring 17 plus. Hoppas solen verkligen hälsar på ordentligt idag.
Det blev jättevacker igår kväll hos oss, bara på en endaste gång kring 17-tiden klarnade det upp. Så jag tog och plockade lite rönnbärskvistar och pyntade i en kruka på en hylla jag har på husväggen. Lite höstligt blev det där! Lägger in en bild på detta.
Gjorde två fläskpannkakor och en sockerkaka med blåbär i långpannan. Var upp till sonen och tog med halva kakan och en pannkaka och lite annat smått och gott. Stekte även karrékotletter, hade tänkt göra både biffar, köttfärslimpa inlindad med bacon och fläskfilégryta - men orkade inte - bara för skallebanget jag hade!
Nu måste jag avsluta här och göra mig klar för avfärd om en timme!!
Ha en alldeles strålande söndag - kram och sköt

1 kommentar:

  1. Vad härligt med syskonträff, det hade vi förra helgen och jag njuter av det än.

    SvaraRadera

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥