fredag 21 augusti 2009

Solen å värmen är här igen!


Det är underbart härligt väder idag, vilken skillnad mot igår - då jag hade dryga 1 plus på morron. Nu var det i alla fall +13 när jag klev upp och det är över 15 nu. Det är lovat +23 ... så jag hoppas det stämmer. Man vill ju hålla kvar sommarkänslan ännu ett tag! Så är det.
Hej förresten, mitt inlägg kommer senare än vanligt - men det var full rulle här på jobbet direkt, så jag hade helt enkelt inte tid med inlägg då! Men bättre sent än aldrig heter det ju.
I kväll skall sonen, hans flickvän och gubben min på hockey i stan. Luleå spelar mot Skellefteå då ... träningsmatch - och då lär det bli mycket folk som går och kollar. Det är väl många supportrar som kommer hit till Piteå både från Luleå och Skellefteå - det är ju inte långt mellan städerna. Och pitborna gillar både Luleå å Skellefteå. Så det lär bli liv i luckan i ishallen i kväll. Själv stannar jag hemma och kollar på friidrotten och myser.
Nåt som har upptagit mina tankar dom senaste dagarna - det är att jag vill tapetsera om i vardagsrum och även i hallen, dessutom vill jag ha ny soffa!!! Sa detta till gubben igår (om soffan alltså), och som karlar är så tyckte han ju - att det är väl inget fel på soffgruppen vi har!!! Men det är det ju - fel färg, klumpig, svårmöblerad. Vi har en brun skinnsoffa - en trea och två maffiga fåtöljer och det går bara inte att möblera snyggt - har aldrig varit nöjd med den egentligen. Nog för att den är snygg på sitt sätt och väldigt skön, men ändå - vill ha en soffa i svart - tyg - med en divan. Vill ha - vill ha ... Jag skall preparera honom mera - var så säkra.
Och ny tapet i vardagsrummet - det skulle jag verkligen vilja ha. Vi har en i terracotta, det var snyggt och jag har varit supernöjd med den, men nu - less less och åter less. Svår färg. Vill ha tapet i vitt, silver eller grått. Trodde aldrig att jag skulle vilja ha ljus tapet, vi har ju haft det tidigare innan vi satte dit den terracottafärgade. Men vad man ändrar sig vartefter åren går!!
Fortsättning följer ...
I morron är det lördag och loppis och bilutställning och cruising på stan och även skärgårdsdagen. Många arrangemang och kuliga saker. Fika på stan med kompisar också. Och förstås - lite shopping måste man väl hinna med!!!
Berättar mera sen. Nu måste jag fortsätta här. Ha en bra dag mina besökare.

2 kommentarer:

  1. Hejhej.. såg att du kikat in hos mej.. en pitebo.. skoj.Vet inte om jag varit in här förut, men nog lär jag kika in igen.

    Wow.. är de hockey Lule-Ske-å här hemma i Pite idag.. skoj. Ska höra me guuben då, kanske vi åker dit.. vi är väl typ 70 % ske-å och 30 % Lule-supporters.. inga idoga supporters, men dock så gillar vi å se dom spela.

    Vart i pite bor du då? Ha en fin dag.. Helén.

    SvaraRadera
  2. Tack du me för titten.. ok.. i Munksund har vi me bott. Nu bor vi på Backen, inte långt från BackCity..

    Ha de jättebra.. jag lade till din sida bland mina länkar, om de går bra.. säg till annars. Helén.

    SvaraRadera

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥