onsdag 12 augusti 2009

Smatter av regn gillar jag (ibland!)



Jag tycker det är så mysigt att höra - det här regnsmattret på fönstret och ännu mysigare är det när man skall sova och får lyssna till detta sövande härliga ljudet.
Det har vräkt ner nåt alldeles hemskt i flera timmar nu, men det verkar ha avtagit eller nästan slutat nu.
Men visst behövs regnet till naturen, det är ju så torrt så det är inte sant. Har ju knappt regnat på hela sommaren ... inte många droppar är det.
Så naturens alla växter suger i sig och dricker sig otörstliga av denna livgivande vätska!
Sådana här dagar är det mysigt att få sätta sig i en skön fåtölj och lägga upp benen på en pall, ta en kaffekopp bredvid sig, en bra bok i knät, inlindad i en filt och bara må gott, med tända ljus omkring sig! Vilken mysig stund eller hur!
Nä nu måste jag fortsätta jobba, har ju bara haft en micropaus här!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥