torsdag 20 augusti 2009

Tankar om blogginnehållet


Själv kan jag inte skriva nåt om skolstarten, nya kläder till barnen eller dagisbarn - *snyft* - den tiden är förbi för mig - är för GAMMAL! *ännu mera snyft*
Läser ju i så många bloggar om just såna saker. Men min tid med småbarn, skola, barnkalas och annat som hör den tiden till ... den är sedan länge passerad, tyvärr på sätt och vis säger jag.
Ibland kan jag sakna den där "småbarnstiden", skoltiden ... men det är väl så att allt har sin tid och plats.
Ju äldre man blir tänker man ju också - att inte skulle man orka med småbarn nu ... i den här åldern. Då när man kommit till min mogna ålder (XX) då skall man få ta hand om sig själv, njuta av den tiden och förhoppningsvis vänta på barnbarn!!!!! Om ni läser mellan raderna - så kan ni skönja att det gör jag.
Så i min blogg får ni inte läsa om barn och skola och dagis ... utan det är bara vanligt tråkigt vardagsgöromål som jag tar upp. Mitt liv är lugnt, stilla och inte gör det mycket väsen av sig. Har heller inga stora pretantioner på att det skall föra liv med sig. Vill ha det lugnt och stilla omkring mig, men visst kan jag ibland tycka om att det händer "roliga" saker också.
Många gånger tycker jag att jag skriver om ett och samma som händer, vad jag gör, jobb och städa, laga mat och tvätta. Det är sannerligen inte så speciellt glamoröst och roligt kanske att läsa om.
Men det är väl så också att dom flesta av oss faktiskt har ett helt vanligt tråkigt vardagsliv och inget annat heller vill ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥