tisdag 18 augusti 2009

Att förlora sitt barn


Jag skall försöka förklara för er
Om din förälder, ett syskon, eller en vän har dött

Många tårar har du gråtit

Men om ditt barn har tagits bort

Tårarna kommer att pågå, för evigt, och varje dag

Om du har en stund eller tvåskall jag försöka förklara för er

Varför vi aldrig kommer att bli densamma

Och trots allt är vi normala, inte galna

Att begrava din mamma eller din pappa

Är alltid så oerhört sorgligt

Men i ditt hjärta har du alltid vetat

Det här är vad du förväntades göra

Ett barn ska leva för att säga adjötill föräldrar, när de dör

Skulle barnet vara först med att gåen förälders blod, slutar sitt flöde

Deras hjärta krossas djupt inom demde önskar att de också kunde ha dött

Ett trasigt hjärta går långsamt att repareras

När det splittrats, är det för alltid trasigt

Föräldrar lär sig att leva varje dag

Döljer sina verkliga känslor djup inom sig

Känner att människor inte förstårvarför de behöver en hjälpande hand

Om du blir flådd levande

Och denna smärta du överleverska

Du veta att vi går varje dag

Med vår hudlöshet, allt är borta

Omnämnandet av mitt barns namn kan få mina ögon att tåras, gråten är nära ------------------Skrivet av en amerikansk mamma som förlorat barn.
Men sant för oss alla.
............
Denna dikten är så fruktansvärt stark, sann och tänkvärd. Det måste vara det svåraste en människa kan vara med om att förlora sitt barn.
Man hoppas bara att man aldrig behöver vara med om detta, men det är inte alla förunnat, tyvärr.
Många lever med denna smärta dagligen, år ut och år in. Att vara i detta helvete hela tiden.
Känna denna tröstlösa och oändliga och aldrig sinande sorgen efter sitt barn. Du tunga värld! man vill bara gråta när man tänker på hur det måste kännas - detta vill jag aldrig känna!
Mitt barn är det käraste som jag har!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥