lördag 19 september 2009

En grå och tidig lördagmorgon


Nog är det kontigt ändå - att man inte kan få sova när man är ledig! Jag gick och la mig kring ettiden i natt och vaknar 05.20 - försökte somna om - men stört omöjligt var det. När jag gick och la mig i natt - så hade jag ju varit vaken och uppe sedan före halv fem! Det blir alldeles för lite sömn - helt klart.
Jag fastnade framför tv:n igår kväll - Dirty Dancing. Vem kan motstå denna kultfilm - inte jag. Det var ett tag sen man såg den - men ack så ljuvlig den är, sockersöt och helt underbar musik och Patrick Swayze - vilken kille/man/charmör/dansare. Vilken dröm för en kvinna/flicka/"gammtant". Man blev ju helt rörd av vissa scener. Jag antar att dom flesta kvinnor har sett den där filmen. Och uppskattar den och dessutom blev förälskad i Patrick. Det blev jag då och det blev jag nu, så gammal jag är!
Nu till något helt annat - vädret. Grått och +10 grader, ingen vind, men trist väder - regnet hänger nästan ytterst i molnen som täcker himlavalvet.
Har varit ut och tänt lite ljuslyktor på bron och kring våran entré - ger ett mysigt sken i halvmörkret som råder ännu.
Kaffet är smakat på också förstås - perkulatorn den puttrade på när jag hämtade in "världsbladet" - ja du Helen- du vet ju vilken det är eller hur! Du läser väl samma tidning som jag gör.
Idag blir det lite stadsbesök, soptippen skall också få ett besök, sen blir det väl att hålla på här hemma - vi hade ju tänkt vara ute - det var ju lovat både sol och varmt i helgen - men vi får väl se om det kommer. Jag skulle vilja göra klart med planteringarna och även plocka ihop på altanen.
Nog finns det alltid att göra - har ju kvar att städa halva vardagsrummet också. Men vad jag skulle vilja göra om där! Nya möbler och gardiner.

Nu tar jag en kopp kaffe igen och säger god morgon och ha en bra dag alla.

1 kommentar:

  1. Vad tråkigt att du inte kan sova när du har möjlighet. Här har vi strålande sol, himmel så blå och + 10 grader kommer säkert bli högre temperatur under dagen, i går hade vi 21 grader.Så det ser ut att bli en fin höstdag för oss här i Västergötland. Idag skall jag försöka vila och inte göra så mycket, njuta av det vackra vädret kanske måla min sykorg som jag köpte på loppis för ett tag sedan.
    Ha en bra helg!
    Kram

    SvaraRadera

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥