söndag 6 september 2009

Städsöndag


Tar en paus i mitt städande nu och sätter mig här och babblar med er.
Började igår att höststäda. Hann med både sovrummet, datarummet och lilla toan. Tvättade fönster, bytte gardiner, duschade blommor, torkade lister, dörrar, alla prylar ... flyttade en hylla från hallen in till datarummet och gjorde om lite. På morron har jag hunnit med badrummet, skall bara stryka gardiner och sätta upp dom. Och sen skura samtliga golv i dom rum jag städat. Möjligtvis tar jag tvättstugan sen ... vi får se.
Förstås så sa ju ryggen ifrån igår ... inte underligt - men jag kan bara inte låta bli att göra nåt. Jag älskar att hålla på och har så många idéer som jag vill göra. Ändra om här hemma.
Skall börja tömma en hel stor bokhylla - ni vet en sån där från 70-talet - som rymmer allt - och då menar jag verkligen allt. Fullt i skåpen, lådorna, barskåpen och på hyllplanen. Skall skicka iväg den på Kupan och detta medför att det blir omflyttning av en del andra möbler och prylar i huset. Men jag tar detta lite vartefter som.
Har sovit en hel natt utan att vakna - var supertrött igår kväll. Inte underligt med en vaken natt - läs festnatt - innan. Sov väl bara mellan 4-5 timmar då! Hade varit vaken i 22 timmar när jag somnade lördag morgon! De ni ...
Gubben överraskade mig igår med smörgåstårta som han hade varit och köpt på Coop - gott var det och vi drack en tekopp till. Smarrigt smarrigt.
Kollade på både hockey och fotboll igår - mycket idrott men det gillar ju vi - mannen och jag.
Dagen idag är grå och kring 13 grader är det, regnet hänger i luften - vindstilla i stort sett, mot dagen igår när det blåste ordentligt och det kändes minsann i mina armar och vänstra axeln - jäklars vilken värk jag hade - men det kanske också berodde på golfspelandet kvällen före!
Nu skall jag gå och stryka gardinerna och börja med golven.
Ha en bra söndag alla som tittar in till mig.

1 kommentar:

  1. Tack för din kommentar hos mig, så det finns fler Piteåbor ute i bloggvärleden ser jag....och fler som höststädar sina hem....
    Håller också på med det, gör några pauser med kaffekoppen framför datorn, skönt med pauserna samt att man blir lite mer inspirerad av att fortsätta sitt städande.

    Kram Pernilla

    SvaraRadera

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥