tisdag 15 september 2009

Vakna nu - god morron på er!


Ja då var det återigen dags att vakna - själv vaknade jag 04.20! Har sovit gott i natt - vaken och upp en gång kring halvett, annars god sömn - tack för det!
Dagen bjuder på en klar himmel, graderna i morse var 6 - nu är dom hela 10! Det skulle ju vara upp mot 20 idag, men det var det ju även igår, en jättehärlig och mycket vacker dag vill jag lova.
Såg ni "Sveriges fulaste hem" igår med Tomas och Simon? Det gjorde jag - ja se där ligger man i lä vad det gäller prylar, även om jag också gillar prylar - så inte vill jag ha det så där fullt! Men varje sak betyder ju nåt för oss människor, minnen, saker man ärvt eller fått eller köpt själv. Men visst har man alldeles för mycket saker i sitt hem, saker som man dessutom aldrig någonsin använder. Rensa rensa ...
Och såg ni "Hollywoodfruar"? Nu såg jag inte hela programmet, men nog måste jag säga att dom är "töntiga" ... dom ger ett töntigt intryck! Som den kvinnan som sa att hon lärt sig göra kaffe för - kanske ett år sen och nu var hon expert - hon gjorde kaffe varje morron! Ja herregud - det är väl det minsta man kan göra ... hur dum får man vara! Jag menar: dom har väl ändå fått en vanlig svensk uppfostran för 1000! Och dom hembiträden och "städare" dom hade i sina hem, ja det verkade vara bara latinamerikanare, billig arbetskraft antagligen! Och hon som tyckte att hon var bra på att städa själv och därför fodrade en hel del av sina anställda, annars sparkade hon dom, jamen städa själv för böveln då om det inte duger det andra gör! Jag gillar inte sånt där "översittar och överklassfasoner" som dom här kvinnorna hade!
Och nu skall jag sluta babbla - har precis druckit en kopp kaffe förstås - skall till sjukgymnasten klockan 9 - skall bli skönt! Önskar er alla en riktigt bra tisdag.

1 kommentar:

  1. Japp, jag är VAKEN!!
    härligt att mötas av gamla favvosarna Bon jovi när man kikat in här!

    Här är med strålande sol!!! Ska ge mig t på en riktig lååång promenix!!!!!

    HÄÄRLIGT!!!

    ~~KRAM ♥ MILLAN~~
    ha en ny fin vecka!!

    SvaraRadera

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥