söndag 20 september 2009

En helt vanlig söndag i september


Gomorron kära bloggare å läsare. Idag är det söndag och kyrkoval - röstdag alltså.
Skall du rösta? Själv är jag ju av den åsikten att man skall rösta - det är en förmån, en skyldighet och ett ansvar som vi medborgare har! För röstar man inte - ja då skall man inte heller klaga sen!!
Solen den lyser och graderna är bara 5. Det blir allt kyligare och kyligare för varje dag nästan.
Igår hann vi ju med mycket ute på tomten och altanen. Klippte ner i planteringar och krattade undan lite. Sen rensade jag upp på altanen, tömde blomkrukor och skurade upp dom, skurade altanen också, plockade ihop trädgårdsmöbler, en grupp har vi fortfarande kvar ifall vi vill sitta ute någon dag. Parasollerna togs in och parasollfötterna tömdes från vattnet som var i dom. Det är med vemod man gör detta - för nog är det otroligt mycket roligare att plocka fram sakerna på våren! Då vet man att det går mot en sån härligt ljuvlig tid - sommaren. Nåja - den kommer ju åter om några ynka månader! Eller ... det känns länge faktiskt. Men den som väntar på nåt gott så ...
Skall ta och åka förbi svärföräldrarnas grav idag och vintra där, plantera ljung och sätta dit lyktan. Jag tycker det är viktigt att sköta om graven och jag känner mig alltid så nöjd när vi har varit förbi där. För mig är det viktigt och även för min man förstås. Vår son är också ofta förbi sin farmors och farfars grav - det är viktigt för honom.
Jag har ju glömt att berätta om paketet från Ellos som jag hämtade i fredags - allt passade!
Nu skall jag gå och vara trevlig med gubben min som sitter i köket och dricker kaffe.
Önskar er förstås en bra dag - kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥