söndag 27 september 2009

Helguppdatering


Måste göra en liten uppdatering här - har inte varit inne på bloggen sedan i torsdags morse tror jag.
Slutade till lunch halv elva torsdag - flexade. Hem och fick hjälp av maken med att flytta ut en STOR gammal bokhylla från ett rum. Först var jag ju tvungen att tömma den - hade påbörjat detta tråkiga jobb för flera veckor sedan! Men det hade blivit stannandes ... men nu jäklars fick jag fart, bara för att sonen kom hem med sängen i onsdags ... den skulle in i rummet där bokhyllan fanns. Nåväl - jag tömde och sen hjälptes vi åt att bära ut denna hylla i sektioner till garaget - så nu är det fullt där igen! Gubben blir glad för varje gång jag lyckas fylla garaget (eller så inte!!!).
Sen i fredags skulle jag till frissan för att klippa mig och sen färga och slinga håret. Hon tyckte mitt hår hade vuxit vansinnigt mycket och fort! Det blev en pagefrisyr och jag blev helnöjd - mycket nöjd till och med! Hon tyckte det var synd att kortklippa det helt direkt när jag fått det så där långt. Färgen och längden gillade jag verkligen. Men dyrt blev det - nästan 1 200 kronor! Det kostar att ligga på topp *ler*.
Sen en sväng på stan, lite höstshopping, halsduk och sånt plus mat förstås - hem - tvättade fönstret i detta rummet där jag flyttat ut hyllan, sen in med sängen och fixa till där. Hann med en kort vilopaus och sen satte jag igång med att städa sovrummet, datarummet, gröna rummet, lilla toan. Sen blev det kväll och lugn och ro.
Hade börjat känna av magen - mensont - redan innan frissabesöket - men det blev värre natten mot lördag, var vaken var annan timme från ett på natten - tog tabletter så jag blev snurrig i skallen, men jag hade så ont i magen så jag var tvungen. Har för det mesta haft en jäkla värk i samband med detta elände ... var helt slut igår! Hade ju knappt fått sova nåt och så värken. Var alldeles skakis på morron, men jag fortsatte med att städa tvättstugan och badrummet - trots makens högljudda protest!!! Men jag tänkte att värken går över fortare om jag rör på mig. Inte det ... Det var meningen att vi skulle träffas ett kompisgäng och fika klockan ett i stan - men jag var tvungen att avboka - orkade inte! Låg från 11 till 15.30 - sov i 1,5 timme tror jag, när värken lugnat ner sig något! Var så trött resten av kvällen.
Men i morse, full fart - härligt - skönt att slippa ha ont. Har städat hallen i morse, plockat ihop på altanen med makens hjälp, tvättat fönster på husets baksida - utvändigt alltså. Sen var vi och hämtade lite tallris - har satt i lådorna nedanför köksfönstret ljung och tallris. Köpte jättefin ljung på Ica Kvantum i fredags och även på Buketten.
Sen har jag kokat lingonsylt, potatis, stekt kassler och lax och skall strax göra en potatisgratäng.
Sen skall jag ta det lilla lugna - om jag kan vill säga!
Det är så underbart att inte ha ont helt enkelt och jag hinner med 1000 saker på en gång!!!
Solen lyser, morronen var mulen och det blåser nåt hemskt idag, men graderna är 16 så det är inte kallt. Igår var ju en kanonvacker dag, +17 grader och strålande sol.
Nu slutar jag mitt låååååång inlägg!

1 kommentar:

  1. Hallojsan...
    Här e en till som inte heller hunnit med bloggeriet i helgen...=))
    Fast de kan va rätt skönt ibland...
    Ha en fin vecka...
    Kraamizar git

    SvaraRadera

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥