torsdag 17 september 2009

Morronbabblet från norr


Gomorron alla. Idag blir det ett längre morroninlägg - var så stressad igår och sen hade jag ingen tid att skriva nåt.
Det verkar bli en vacker höstdag idag kan jag se på den klara och vackra morronhimlen, fast det är lite mörkt ännu. Graderna är blygsamma ... bara 7, igår samma tid var det åtminstone kring 11. Högsta tempen igår på dan var nog dryga 15, i förrgår hade jag hela 23 kring 15-tiden! Inte illa för att vara i september!
Man känner att det är dags för lite varmare kläder och mindre sommaraktiga. Åtminstone så här tidigt på morron. Har långa leggings - går ju annars konstant i halvlånga - jag älskar leggings! Sen har jag faktiskt lite lättare skinnstövel idag.
Igår fick jag paketet från Ellos som jag har skrivit om tidigare - men jag får ju inte hämta det förräns i morron!! Hoppas nu bara att allt är "passbart" - annars blir jag sur!!!
Var igår och hämtade lite mossa, men måste nog ha mera tror jag och idag skall jag köpa ljung, dom skulle få hem sådana idag på Konsum där jag bor.
Har möte idag, sitter i redaktionsrådet för våran egen "fabrikstidning" Munksundaren. Gillar detta - att hitta på diverse reportage och till denna gången har jag många, med texter och mycket bilder.
Nu börjar så många komma här - så det är bäst att säga hej och önska er en riktigt bra dag.

1 kommentar:

  1. Huuuua ja...idag e de KAAALLT...brrr...
    Funtar skarpt på att starta värmen...men det bär emot...=(
    Har tänt upp en massa ljus istället...
    Ha en bra dag på jobbet...så hörs vi...=))
    Kraamizar Git
    p.s måste bara säga...jag storgillar din kisse här bredvid...hihi...d.s

    SvaraRadera

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥