onsdag 9 september 2009

Vilken härlig sensommardag idag


Jag måste säga att idag har det varit riktigt härligt - om än lite väl stormigt - väder. Redan i morse när jag hämtade tidningen kring 04.45 ... så blåste det ljumma vindar, fast termometern bara stod på +12. Det blev fort varmare, vi har som varmast haft +20. Efter elva-snåret mulnade himlen igen och det började blåsa ännu hårdare och det blev mörkt ute, regnet kom förstås ... bara ett tag, trodde nästan på att "åskar" skulle hälsa på oss, men inte det som tur var. Regnet slutade lika fort som det började och solen kom åter, men graderna ändrades fort, från +20 till +12 på nästan nolltid. Men nu är det återigen nästan +20.

Har suttit i fåtöljen och läst ett tag efter jobbet, sen gubben min åkt iväg till jobbet. Blåsten ökade medans jag satt där och det flyger verkligen mycket skräp från granar och tallar och en hel del björklöv. Men himlen är blå och vacker. Nog nu om väder och vind ... det har nog med åldern det där att göra tror jag. En tjugoåring bryr sig väl aldrig om att prata "väder" eller hur?

Skall kolla på fotboll när det börjar före 18. Måste ju se Zlatan och "di svenske" - förhoppningsvis (absolut!) vinna över Malta! Men man skall aldrig säga aldrig, man kan inte vara säker på nåt inom idrotten!!! Det gäller att inte nervärdera Malta, även om nu Sverige skall vara bättre än dom.

Har också plockat in krukorna som jag skurade upp igår. Det gäller att förvara dom nu under vintern tills nästa vår igen ... å vad jag längtar! Det är så kul att köpa blommor och plantera ute. Nu får man se sig om efter ljung i blomsteraffären. Det är snyggt det med - men ändå inte lika vackert som sommarblommor!

Gudskelov så är jag inte lika trött idag som igår - då var jag som klubbad, kroppsligt trött och orkade absolut ingenting. Ville ju bara somna.

Oj oj så långt det här inlägget verkar bli ... sorry - hoppas ni orkade läsa hit - för då har ni ju gjort ett dagsverke nästan!! Tack i så fall alla goa. Måste sluta nu så ni inte blir alldeles slut.

See ya later ... pössen å kramen från norr.

1 kommentar:

  1. DU ...det är väl inte ett självporträtt detta...;0) bara undrade..fniss..ha det gott, kram

    SvaraRadera

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥