torsdag 3 september 2009

Tankar om att vara med blogg


Det här med att ha en blogg - det innebär ju att man både ger och får!
Man ger - man skriver inlägg alltså och skriver kommentarer.
Man får - andra skriver kommentarer.
Man måste vara aktiv på flera sätt - man måste skriva för att någon skall vilja hälsa på en, man måste dessutom skriva kommentarer och besöka andra bloggar - för att på så sätt få igång en kommunikation mellan bloggare och även på detta sättet få besökare till ens egen blogg.
Det är alltså viktigt att både skriva egna inlägg, att läsa andras inlägg och skriva kommentarer!
Men det här med att vara med blogg - det är nästan ett heltidsjobb!
För visst hittar man många attraktiva och intressanta bloggar när man gör sina besök lite här och där i bloggvärlden! Men det är stört omöjligt att ha daglig kontakt med alla dessa som man egentligen skulle vilja - man hinner ju inte. Man har ju ett liv även utanför bloggen ... och att sköta om det livet och dom människorna som finns där - är väl ändå viktigare än blogglivet ... eller hur bloggare!?

2 kommentarer:

  1. Heij.. joo, de har du så förbenat rätt i..men bloggen får man inte se som ett "måste"..att vara inne på varje dag..
    Man kan skaffa sig ett kontaktnät och ha dom att kika in hos å skriva hos lite då å då..
    inte skriver jag hos folk varje dag, inte skriver jag i min blogg varje dag.. men har ändå kvar mina vänner åså..
    det är ju lite speciell kommunikation de här..
    men man får ut såå ofattbart mycket skoj av det me.. å skrivandet är ju dock för en själv.. inte för nån annan.
    Men visst.. man vill ju skriva någesånär intressant så att folk ska vilja läsa..sen kikar man in lite här å där å göra sig bekant med allt fler å fler.. så har man snart ett stort kontaktnät.. superkul.

    Hoppas du har det bra.. Jag har ÄNTLIGEN Fått gräset klippt nu, å blommorna ansade...sista sucken på dom.. men vi har ju såå ljuvligt ute nu.. eller hur. kram Helén.

    SvaraRadera
  2. Klart att livet utanför bloggen är det viktigaste:-) Du har så rätt så.
    Tack för din kommentar hos mig.
    Kram

    SvaraRadera

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥