torsdag 10 september 2009

Lunchprat om allt möjligt


Du milde tid vad det blåser ute! Nu har det blåst i flera dagar så här mycket och jag förstår verkligen varför min ledvärk har varit extra jävlig! Typiskt när det blåser och stormar. Jag tål inte denna blåst! Solen lyser och vackert är det så det räcker och blir över.

Har precis nu lunch och varit hem en kort sväng, bor väldigt nära hemmet. Men nu sitter jag här på jobbet - börjar om 11.15 ... så lite "tjuvblogg" på arbetstid tar jag nu. Åt en filtallrik med en "korvsnärt". Min käre make är hemma på dagarna nu i veckan, eftersom han jobbar nattskift denna vecka, så då har han alltid dukat fram maten. Värmt på i micron om vi skall äta "varm mat".

Skall faktiskt ta en semesterdag i morron, då är gubben ledig - alltid nattskiftveckorna är han ledig på fredag. Jättebra om man skall göra bort en massa ärenden, vilket vi skall alltså. In på stan, på soptippen, rensa i trädgårdslanden, dessutom skall jag plocka lite rönnbärskvistar, mera stenar, lite grenar, mossa och köpa ljung. Nu är det mera utepyntning på gång hos familjen N. Får väl fota och lägga upp någon pyntbild utifrån.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥