torsdag 24 september 2009

Gomorron torsdag och bloggare


Efter en skön natts sömn, visserligen vaken några gånger - men ändå, så sitter man då här igen och knapprar på tangentbordet.
Det är 5 grader ute och det blåser lite grann, mörkret är kompakt - men ändå kan man skymta den uppåtgående solen i horisonten.
Torsdag idag och helg för mig - har ju semester i morron! Såååå skönt det skall bli.
Jag började i förrgår att se den här serien som gick för länge sen på tv och som inte sänts i repris nån gång - vad jag tror och minns - jag har kanske fel! Rötter pratar jag om, såg även igår ett par avsnitt - den är sååå bra, men också väldigt hemsk - tycker det är fruktansvärt hur dessa stolta krigare från Afrika blev slagna i järn och fraktades över liggandes tätt tätt på skeppen! Jag tycker verkligen att vi vita borde skämmas över hur vi behandlade en "broder och syster". För vi är ju människor alla. Men detta förekommer ju ännu på många håll i världen - vi lär oss aldrig någonting och förändrar oss.
Men ikväll är det HOCKEY! En högtidsstund för en hockeynörd som jag - synd bara att mannen jobbar nattskift och inte kan se också.
Vi har sommartid ännu kvar på mitt företag - till den sista september, vi slutar en timme tidigare alltså. Och det kommer att bli sååå trist med vintertid - men man vänjer sig nog fort - brukar vara så. Men visst är det härligt att på sommaren kunna gå hem halv tre eller flexa från klockan två! Mycket kvar av dagen när man kommer hem.
Har suttit här och druckit mitt kaffe, samtidigt som jag skriver till er, men nu är kaffekoppen tom så jag slutar också skriva - önskar er alla en bra dag.

7 kommentarer:

  1. Godmorgon på dig! SÅ SKÖNT för dig att du tar helg redan idag! MYS och MYS återigen hihi ha en bra dag kram

    SvaraRadera
  2. Hej söt Du!!! Så glad jag blir för alla gulliga kommentarer som du lämnar hos lilla mig. De värmer!! Hoppas att du får en mysig dag idag.

    Kramar till dig från mig!!

    // Inredningsfrun

    SvaraRadera
  3. Vad härligt !!!!Helg redan då får du passa på att mysa ordentligt.Ha en underbar dag kramizar ~~~~RITA~~~~~.

    SvaraRadera
  4. Hej! Tack ja det blev bättre med lite större ram och nu är den ju dekorerad också så det vart ännu bättre hihi! ha en fin dag kram

    SvaraRadera
  5. Vad härligt med semester! Ja, Rötter är en jättebra serie. Jag minns att den gick en sommar. Ha en bra dag och en skön semester!
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  6. Heeij.. härligt me helg.. jag får det imorrnbitti..kl 06..skönt.
    Har så förbeeeenat ont i skallen.. men jag ska nog kanske sova lite till tror jag.


    Joo, så sant så.. det är ju alltid ägarens fel då sånt händer.
    I detta fallet tror jag nog me att det är arvet som hunden fått me sig, å dennes sätt att vakta tomten...vi bor ju bara ett stenkast från dessa personer.. trist hur som helst.. nu får man allt passa sig att vistas i närheten då man säkert blir dragen över samma kam..tyvärr.. vistas ju efter de vägarna där dessa me färdas...å även småhundarna..usch att det blev sådär.. tråkigt för alla parter..sånt får ju inte ske.

    Hoppas du mår bra ananrs.. kan tro det är såå skötn å fått gå på helg redan.. du får njuta å må gott nu så du är pigg i helgen. Kram på dej. Helén.

    SvaraRadera
  7. Hej och tack för titten hos mej! Hoppas att du fick en fin dag!Missa inte utlottningen hos mej idag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥