torsdag 3 september 2009

Lunchtimesnacket




Även denna lunchen var avklarad på nolltid och även nu blev maggen min mätt och mycket belåten! Det skulle ha varit skönt med en skogspromenad nu i solen. Men icke - det är bara att sitta här inne på jobbet och knoga på. Slit och släp *ler*.
Dagens matlåda bestod av ris och korvsås med paprika i, gott gott - mannen fick likadan matlåda - det var rester från gårdagens middag.
Jag älskar ris, mannen är väl så där förtjust i det - vill nog hellre ha potatis förstås, men han äter det ändå som tur är.
Solen lyser och det är väldigt vackert just nu, graderna ligger på precis 15, från mitt fönster här på jobbet - kan jag skymta både rönnar och björkar här utanför och en del gula löv, blandat med röda rönnbärsklasar - vacker. Förstås också gröna löv - för ännu har inte allt övergått i rött eller gult.
Idag är det torsdag och återigen står en helg alldeles snart inför oss - vi som jobbar under veckorna blir glada över det. I morron skall jag på tjejfest och annat skoj. Vi blir väl 10 stycken surriga och tjattrande kvinnfolk!! Redan efter klockan 16 börjar vi - till långt in på natta!
Och förhoppningsvis - självklart! är man piggelin lördag morron! Absolut - ingen tvekan om den saken. Har ju massor som jag skall göra under helgen. Skulle verkligen vilja börja med att ta nåt rum - höststädning ni vet - byta gardiner och tvätta fönster, duscha blommor och alla prylar, torka alla lister och möblera om. Oj vad mycket man vill den här årstiden - också! Nåt rum skall jag göra faktiskt - så duktig har jag tänkt att vara och även förhoppningsvis - hinna vara ute lite. Hoppas på bra väder - fast då jag städar gör det ju ingenting om det är regnigt eller åtminstone mulet - för då behöver jag inte ha dåligt samvete för att jag inte är ute istället!
Har ni tänkt på det här - att hösten - det är en ljusårstid. Alla pratar om ljus, både värmeljus och ljuslyktor och vill ha mycket ljus tända omkring sig. Alla verkar ladda upp med ljus i parti och minut - köper storpack på Ikea och laddar upp. Sån är även jag förstås - älskar ljus!!!! Ett måste bara hemma hos mig.
Nu är det dags att avsluta här och sluta vara låååångrandig - ni blir säkert less att läsa "mig".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥