tisdag 29 september 2009

Lite stök på tomten


Har precis kommit in - varit ute ett tag och plockat ihop mera på altanen och spolat av trädgårdsmöbler och ställt undan dom. Tömt vattentunnan och skurat upp den, skurat av altanen en sista gång för i år. Tagit in regnmätaren och lite annat som är mera sommarbetonade saker. Rensade bort några sommarblommor, pelargoner och lobelior som har stått sig fina och vackra tills nu. Det var ju minus i natt så då for dom lite illa. Nu har dom hamnat i skogen på komposthögen och får vila där i "blomhimlen".
Visst är det härligt ute, med sol - men inte är det många grader - tror det var strax under +7 nu när jag kom in.
Skall ta och duscha om ett tag, sen blir det ju tv och hockey resten av kvällen.
Vad gör ni i kväll? Vad har ni ätit för middag?
Vi har ätit palt med smör och lingonsylt och kall mjölk förstås!

1 kommentar:

  1. Idag har jag också plockat undan det sista här utanför. Gubben gjorde maten idag...Falukorv med potatismos.:-) Kram

    SvaraRadera

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥