måndag 7 september 2009

Måndag morron bjuder på regn


Efter en skön natt som bestod av sömn - tack å lov! så vaknar man upp till en regnig morron - måndag morron dessutom. Graderna är 12. Jag som trodde att det skulle vara sol idag - så var det ju utlovat - men det kanske kommer!
Jag trodde nog att nattsömnen skulle bli störd p g a min onda och mycket värkande axel - så var det också till en början - att jag hade svårt för att veta hur jag skulle ligga och svårt att hitta en skön ställning för armen. Men jag lyckades tydligen till slut. Och det var ju skönt.
Jaha ja - ny vecka och med nya möjligheter - som det så vackert heter.
Vad skall denna vecka innehålla - jobb och hemmajobb! Gubben jobbar nattskift - eller sen eftermiddag blir det - han åker ju ut efter halv tre - när jag kommit hem precis - och så slutar han klockan ett på natten.
Jag skall väl fortsätta med mitt plock och städ hemmavid kan jag tänka mig. Rensa bort mera blommor ute och annat från planteringarna.
Nog finns det alltid nåt att göra! Det är då ett som är säkert.
Och nu skall jag ta mig lite kaffe. Konstigt va ... Önskar er alla en bra måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥