måndag 28 september 2009

Några rader på lunchen!


ja hej på er - har ju inte hunnit med att skriva nåt till er i morse - ibland är det bara så! Fullt upp och började jobba innan man egentligen började *ler*. Men vaddå - man är ju här för att jobba så ...
Just nu har jag lunch och sitter vid mitt skrivbord och dator - tänkte att nu är det dags för några rader!
Grått är det och blåser gör det, graderna är ynka +9. I morse bara kring 5. Just nu börjar det blåsa ännu mera och regndropparna slår mot rutan - regnet kom precis nu och inte lite heller!
Har ett möte halv 12 - då skall jag lära en av våra civilingenjörer att skriva beställningsanmodan i vårt affärssystem! De ni - inte ens "dom" kan allt! Alla är vi bra på nåt tydligen.
Har sovit gott i natt - också!
Jädrans vad dropparna slår hårt mot fönsterrutan! Det smäller bra.
Och jag som tvättade fönstren hemma igår - till vilken nytta frågar man sig!
Nu är det slut på ljusa mornar också när man far till jobbet, det är kolsvart ute och trist. Och ännu svartare blir det ju med mörka asfalten - det blir betydligt ljusare när snön kommer! Fast den får dröja - läste igår i almanackan för i fjol - att första snöskottningen var den 28 november! Före det hade väl snöflingor synts lite lätt bara. När man var barn så var det vinter redan i oktober - men det är ju 100 år sedan - vintrarna har förändrats faktiskt - det är märkbart! Både när snön kommer och lägger sig och så snömängden. Åtminstone här vid kusten i norr.
Min lunch bestod av en joghurttallrik med lite corn-flakes i - inte mycket att hurra för - men det får räcka. Skall äta lax till middag och en massa grönt till och någon limesås. Är galen i lax.
Maken min - den kära - hade köpt en smörgåstårta i lördags och överraskade mig. Skickade ju iväg honom till Apoteket för att fixa lite värktabletter när jag hade så där jäkligt ont i magen min. Och då passade han på att inhandla gotårta. Det skall han inte ha gjort för sista gången inte!
Nu är det nog bäst att jag slutar - för annars riskerar jag att detta inlägget blir alldeles för långt för er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥