måndag 14 september 2009

Måndag morron vecka 38


Måndag igen, ny dag och ny vecka - kyligare väderlek också. Graderna var bara +4 när jag klev upp i morse ... brrrr. Solen kommer idag, det syns redan nu på himlavalvet. Men nog tänkte jag när jag åkte till jobbet, att nu är det snart dags för handskar, längre byxor och varmare ytterplagg. Trist är det - för nog gillar jag lättare kläder.
Jaha ja - morron är det och inget kaffe har jag fått i mig ännu - men alldeles strax.
Sovit som en stock - gott - vaknade kring 04.20. Hade tänkt se kriminalaren igår kväll klockan 21 - men jag orkade bara inte. Hade sovit bara tre timmar natten före och var supertrött.
Städade halva vardagsrummet igår, bytte gardiner och tvättade fönstret - så nu är det bara halva kvar - då är snart hela huset höstfint.

Till middag blev det bara "köpesmat", Skrovmål för gubben och ett Friscomål för mig.
Som sagt - tre timmar natten före blev min sömn. Klockan 3 fortfarande inte en blund, vi kom ju hem från kompisarna kring halvettiden ... jag skjutsade hem ett par först - var chaffis - eftersom jag äter värktabletter så ville jag inte dricka nåt starkt. Jag har stigit upp kring sextiden hela helgen. Dagarna blir långa och man hinner med mycket.
Nu mina vänner - nu är det kaffetåren som hägrar för mig - så jag säger ajöss och ha en bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥