tisdag 29 september 2009

Tidig morron med bloggen och kaffekoppen


Så sitter man här och kan inte annat! Kaffekoppen är fylld - nästan till bredden. Skall snart surpla i mig denna gudabenådade dryck. Men först - ett inlägg till er!
Sovit si så där i natt, vaken 1000 gånger ... irriterande.
Vänta - en slurk.
Och vaknade upp till en kylig morron, -0 grader.
Vänta - en slurk till.
... ja ni ser ju - jag dricker ofta en kaffetår *ler*.
Igår kväll kände jag mig faktiskt jättepigg och det är ju kul när man känner sig så.
Skall sätta igång med kvällspromenader, tycker det är skönt att gå ut då, men också direkt efter jobbet när det är den ljusa årstiden, för då är det fortfarande varmt och skönt ute.
Idag skall jag till sjukgymnasten, förra veckan missade jag behandlingen p g a hon hade "sjukt barn hemma".
Var läge idag för en lite tjockare jacka - hade tagit fram den redan igår kväll. Och vantar är det bara att börja använda också och halsduk. Köpte mig en ny vit på Lindex i fredags. Har pippi på halsdukar, tycker det är så snyggt med stora härliga fluffiga "dukar" och i olika färger. Det blir liksom en "piffig" detalj med en halsduk i någon klatschig färg till en svart jacka.
Oj vilket surr det här blev då!!! Måste sluta - ni ligger väl och sover ännu kan jag tänka ... ha nu en bra dag alla så hörs vi.

6 kommentarer:

  1. Jag tycker oxå det är både varmt ,mysigt och snyggt med olka halsdukar.Ja nu sitter jag här med mitt kaffe.Lycka till hos sjukgymnasten.Ha det gott kramizar ~~~~RITA~~~~.

    SvaraRadera
  2. Godmorgon...=))
    Sitter här o njuuuter av mitt morgonkaffe...
    Har iofs varit uppe några timmar...men de e så skööönt att sätta sej när man hunnit med de där man vill hinna med...
    Så nu sitter jag här o zippar på mitt gooooa kaffe...o läser om dej...hihi...
    Jobbar kväll själv, så jag har ju liksom förmiddagen för mej själv...
    Visst e de myyysigt med stora halsdukar!
    Även stoora mysiga koftor älskar jag...
    Köpte t o m en stickad väska med tofsar på...sådär lagom höst/vintrig...=))
    Ha nu en bra dag på jobbet...så hörs vi...
    Kraamizar Git

    SvaraRadera
  3. Hej! tack ja den är inte så dum den lyktan hihi! Kaffe??? åhh det kan man dricka pannvis! hihih! Här var det också en kall morgon! Vintern kommer sakta men säket! ha en fin dag kram nu ska jag till tvättstugan! suck hihih

    SvaraRadera
  4. Heeij.. joo, håller me dej.. visst är de kuligare då man får plocka fram för vår å sommar, såklart.. de jag gilalr me hösten å vintern är ju alla ljus, som så många fler än jag gillar.. annars får de vara.. åsså torkar man så förskräckligt på höst å vintern, då mår jag piss.. får så mycket torr-sprickor å sånt i händerna å de är inte kul.

    Tack för dina ord om min bakgrund.. det är kul å ändra sig ibland.. din är fin me.. den har jag haft förut..roligt me förändringar åså.

    Hoppas du får en fin arb.dag.. jag ska iväg snart.. börjar 14.. kram på dej. Helén.

    SvaraRadera
  5. Hihih ja visst säger jag till! Ännu bättre är det ju om du vill följa min bloggbutik också! MEN bara om du vill! Så ser du ju när det kommer ut nyheter på den sidan hihi kram

    SvaraRadera
  6. Kaffe på morgonen måste man ha,ja här var också kallt.

    SvaraRadera

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥