måndag 28 september 2009

Kylan kryper närmare!


Nu är det kyligt skall jag tala om för er - hade alldeles nyss bara +2 grader ... så natten bjuder nog på minusgrader på sina håll kan jag tro.
Var ut och vattnade alla mina ljung nyss - försöker att vattna dom så länge det bara går - när det sen blir minusgrader hela tiden då får dom inget vatten!
Stackars alla småfåglar också - nu börjar kärvare tider för dom små - jag försöker åtminstone att mata dom och vi har mycket fåglar - både små och stora, massor med gråsparvar, talgoxar, blåmesar, lövsångare ännu! och bofinken Knut är också vid mitt fågelbord. Skator också - många är så irriterade på dessa fåglar, men dom är ju hungriga också brukar jag säga!
Och mörkret är kompakt ute - kolandes svart.
Har sett Fråga Doktorn också för ett tag sen, tycker det är alltid ett intressant program.
Idag är det också 15 år sedan Estoniakatastrofen var och jag minns denna septembermorron väldigt väl, kom till jobbet och slog på radion och hörde på nyheterna om katastrofen redan kring 6-tiden på morronen. Det var väl någon gång på natten den inträffat. Tänk bara - 852 människoliv som gick under med fartyget! Tragedi - hemskt och ofattbart.
Min man har faktiskt åkt med detta fartyg en gång till Finland. Det var när det var hockey-VM i Finland 1991 eller 1992.
Nu skall jag ta och göra ett besök hos er. Må så gott ikväll alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥