söndag 6 september 2009

Lida pin



Det heter ju "att vill du bli fin - så får du lida pin" ... nu får jag nästan omsätta det där till städandet. Vill "du få fint - så får du lida pin".
För värken i vänstra axeln har satt igång rejält nu ... inte underligt med mitt "slit och släp" - helt frivilliga också! Har smort in linement och det har brännt ordentligt ett tag på axeln.
Har suttit och kollat nu på tv ett tag - det var ju en bedrövlig och trist hockeymatch - om man är svensk vill säga - man skäms nästan över resultatet. Inte för att jag vill förringa finländarnas seger - dom gjorde sitt jobb bra - sämre var det ju för di svenske! Som är erfarna hockeyspelare i stort sett hela bunten! Nåja - det är bara hockey!
Värre var det att se "Lyxfällan" ... herregud vilket elände folk kan dra på sig! Stackars människor säger jag bara - vilken vånda med en sån usel koll på ekonomin! Jag kan bara ställa mig frågan - hur kan den ena i ett förhållande vara så jäkla ointresserad och inte ta del av den gemensamma ekonomin!? Bägge måste ju ändå ha någon sorts koll på utgifter som man har per månad ... ja så tycker jag! Det verkade ändå vara kvinnan i denna relation som faktiskt tog åt sig och "kände" med deras egen situation ... som hade förståndet eller den goda smaken eller hur man nu skall uttrycka sig, att säga att hon "skämdes" över att det gått så långt - men nog borde väl även han skämmas????
Nu har vi ätit blåbär och vaniljsås - det satt som en smäck i magen och gommen!
Tv-tittande resten av kvällen och förhoppningsvis så somnar man sen sött och fort.
Vad gör ni i denna "sena timme" - förrutom då att blogga?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥