onsdag 30 september 2009

Mitt morroninlägg kommer senare än vanligt!


Här kommer det då - mitt "morroninlägg". Hela tre timmar senare än vanligt - men så är det ibland!
Morronen började i kompakt mörker och bara -1 grad! Solen har stigit upp och gäspat stort och fryser nog själv lite grann tror jag - för inte har det blivit speciellt mycket varmare ännu - just nu +3. Det blåser lite grann också. Det är definitivt så att hösten är här ... för att stanna.
Idag går en av mina arbetskamrater i pension, inte ålderspension - utan han har valt att "gå före". En konstig känsla infinner sig bland oss som blir kvar och förstås även hos honom som slutar idag. Han har ju jobbat över 40 år här på företaget - själv har jag hela 36 år redan - så jag ligger inte långt efter! Man hör ju till inventarierna och ändå är man inte äldre än man är *ler*. Gammal i gården och på jorden, men ung i sinnet som tur är! Men visst blir det konstigt alltid när någon "kompis här på jobbet" slutar! Vi har ju faktiskt jobbat ihop i många långa och roliga år. Det är många uppvaktningar och presenter och blommor och luncher och kort som skall fixas må ni tro!! Insamlingar hit och dit också.
Ja så är det ju - om vi får leva så kommer vi alla till denna "pensionsdagen" och tycker nog också att det är konstigt - annars är man ju inte normal om man inte tycker detta! Det är ju ett kapitel i ens liv som slutar och ett annat som tar vid - en helt ny dimension och tid som kommer! Att vara ledig och göra det man vill, om man vill och när man vill! Jag kan bara önska min "gamla arbetskamrat" lycka till med pensionsjobbet!! Och på ett sätt avundas honom, att vara ledig - inte för att jag inte trivs att jobba - för det gör jag verkligen - men visst är det skönt också att vara ledig och speciellt när man uppnått den här aktningsvärda ålder som jag har gjort *ler*. Jag är verkligen tacksam för att jag har haft förmånen och lyckan att faktiskt ha haft ett jobb hela mitt liv - inte alla förunnat!
Nu måste jag sluta och önskar er alla en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥