fredag 11 september 2009

Gomorron fredag å bloggare


Så sitter man då här vid sin kära dator och bloggar, efter en skön natt - vaknar upp till en fredag och har semester! Kan det bli skönare? Nog skall ni tro att jag vaknade tidigt, först 03.39 ... tänkte att jag får ju sova en timme till - innan det klack till i hjärnkontoret - jag har ju semester! Och bums sov jag igen, men steg ändå upp 6. Det går ju inte att sova länge för mig! Det bara är så.
Om vi nu skall prata väder (och det skall vi väl - hör liksom till!) så är det regndroppar i luften, grått och trist och bara 6 grader när jag klev upp. Ingen blåst - absolut vindstilla är det. Efter flera dagars hård blåst har det då äntligen lugnat ner sig.
Idag skall jag och gubben till soptippen, in till stan, jag skall plocka mossa och sånt för utepyntningen.
Igår städade jag hallen - så höststädningen tar sig. Har kvar vardagsrummet och köket. I helgen skall jag ta köket och byta till terracottafärgade gardiner - lite mer höstombonat blir det. Har ju turkost annars nu under sommaren och förstås en massa turkosa prylar och dukar.
Pratade med sonen igår kväll - han har jobbat 18 dagar i ett av 19 ... massa övertid - långa skift. Det har varit fabriksstopp där han jobbar - han jobbar åt en firma som bygger ställningar. Jobbar på höjden alltså! Han var ganska så sliten sa han och det förstår man ju efter dessa tuffa dagar - men det blir ju klirr i kassan - alltid något. Idag skulle dom bara jobba halv dag och bli bjuden på lunch av sin chef. Jag känner hans chef mycket bra.
Gubben min - den kära - han sover ännu - har ju jobbat till ett i natt. Nu är han ledig idag och det är därför jag tog semester - det är så skönt att hinna med att uträtta en massa ärenden och slippa in på stan under helgen.
I morron skall vi ju på middag till kompisar.
Annars vet jag inte vad jag skall skriva just nu - går väl därför och dricker mera kaffe - har ju hunnit med några koppar vid det här laget redan!
Ha nu en skön och härlig fredag "där ute" - kram.

1 kommentar:

  1. Jag vill med städa, slänga..så i helgen ska jag börja med källaren och så stapla ved.
    Ha det gott ♥
    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥