onsdag 30 september 2009

Roliga ortsnamn


Det finns en hel del svenska ortsnamn som är lite speciella.
Nedan några exempel:


Bohuslän:

Bögebacka

Museröd

FlatebyFlatön (ö)

Kuballe

Kåtebol

Kåtorp

Röva (ö)

Stripplekärr

Valefittan (ö)

Dalarna:

Rumpsjön

Klitten

Mussjön

Ryckepungsvägen

Dalsland:

Arslerud

Kåtebol

Gästrikland:

Lem

Halland:

Bögilt

Bögholmen

Fröslida

Sextantvägen (gata)Frillesås

Älskogsbräcka

Hälsingland:

Röven

Njutånger

Lappland:

Kåtaliden

Porrajärvi

Norrbotten:

Sexträsk

Mensträsk

Kåtaträsket

Kukasjärvi

Bröstvägen

Skåne:

Böglarehult

Kvinnaböske

Ollongränd (gata)

Porrarp

Sextorp

Småland:

Kåtorp

Kåtån

Runkarp

Pattebo

Horhult

Runkesten

Barslida

Pung

Stockholm:

Pungpinan

Böögs Gård

Ollonvägen

Bakgöken

Snorrevägen

Krigslida

Östergötland:

Könsvik

Kåtebo

Pickhult

Rumpebo

Slaka

Lilla Runken (sjö)

Stora Runken (sjö)

Tuttorp

Ållonö (slott)


Vad säger ni om dom namnen? På vilken adress vill du bo?

1 kommentar:

  1. Hej goa Du!
    tack för din hälsnig o dina värmande ord! Betyder sååå mycket!!
    Nu har det lagt sig lite..trist är det..men men...lite naiv är man nog, om man tror gott om alla i cybern!!
    Kul att du gillar min blogg ialla fall..ånt känns ju alltid kul att veta!!

    hmmm detta är en av mina favvosar...Bon Jovis Bed of Roses..njuter!!!

    Hihi...är ganska nöjd med min adress när man ser alla alternativ här;)))

    Kram till dig♥

    SvaraRadera

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥