onsdag 2 september 2009

En mulen och kulen dag


Gomorron alla - vaknade upp till en mulen och kulen dag, blåsten regerar idag, men graderna är inte oävna - det var faktiskt redan halv fem varma 15. Det började regna för ett tag sedan. En mulen och kulen dag alltså. Men det går ingen nöd på mig - jag sitter ju inomhus!
Inlägget kommer senare än vanligt - tiden vill inte räcka till för mig - fast jag kommer hit en hel timme förräns jag egentligen skall börja jobba! Tog mig en micropaus nu för att snabbt skriva ett god morgon till er. Tur man är flink på tangentbordet!
Det har verkligen börjat "hösta till sig" nu - mörkret finns där även på morron, även om det fort ljusnar - men i morse var det mulet och ingen sol tittade in hos mig.
Igår tog vi in ett jätteparasoll från altanen - onödigt att det är där och blir blött och slitet av blåsten. Tog även in en del krukor och fat som jag skurade upp i förrgår. Och lite annat småplock från trädgården.
Det var en härlig eftermiddag med 20 plusgrader, satt ute efter jobbet och drack kaffe. Riktigt skönt - en härlig sensommardag med andra ord.
Bäst att fortsätta jobba nu hörrni!!
Ha en bra dag alla.

1 kommentar:

  1. Heij.. joo, vi har ju haft ganska så fint på kvällen nu.. skönt. man har ju t om kunnat gå barärmat.. inte dumt.Jag ska väl me börja plocka in lite saker utifrån.. blommorna är inte så fina längre heller.. så jag har slutat engagera mej..de får ha gjort sitt för i år.

    Jag ska börja städa lite.. det är på tiden.. för snart är det ju helg igen å jag ska jobba.. tur det är daghelg iaf.. natthelgen var förra helgen.. tungt som attan.
    Ha de bra.. kram på dej. Helén.

    SvaraRadera

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥