måndag 21 september 2009

Gomorron bara


Ja då var det måndag igen ... och jag sitter här vid datorn på jobbet, var här lite tidigare än annars - tidningen hade inte kommit i min brevlåda hemma, så då var jag klar ännu fortare - så varför sitta å uggla vid köksbordet tänkte jag - mannen min sover ju - han jobbar nattskift i veckan. Så här är jag.
Graderna är 7 och det blåser. Mörkt är det så det räcker och blir över. Kolande svart utanför mitt fönster - usch säger jag bara - nog är det härligt med den ljusa årstiden ändå.
Har nog sovit hårt i natt, vaknat med en molande skalle och har tagit en tablett - hoppas skallebanget går över.
Ikväll skall jag på ljusparty - kul att se höstens nyheter!
Har redan hunnit pimpla i mig en kopp kaffe sen jag kom hit. Det smakar mera måste jag säga.
När jag kom in i mitt kontor - så var det säkert 30 grader här inne - jättevarmt - jag vet att jag drog på elementet i fredags - för då frös jag. Nu var jag tvungen att ställa ner det och öppna fönstret lite. Så nu känns det härligt här inne - inte för kallt och inte för varmt - lämpligt alltså.
Nu slutar jag med en önskan till er alla om en bra dag.

3 kommentarer:

  1. Ha det bra själ och hoppas det blir ett trevligt party ikväll. Ljusparty det har jag aldrig varit på.
    Här har vi ett underbart väder och nu skall jag gå ut på min dagliga morgonpromenad, vi är ett gäng grannar som i två år varje vardagsmorgon går en runda på en halvtimma innan vi går till jobb och andra sysslor.
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Hej! Hhaha har du en likadan lampa?? haha där ser man! Jag skulle vilja ha 2 till i min hall men ja det får vänta nu! Ha en fin vecka vi hörs mera måste springa ner till tvättstugan! kram

    SvaraRadera
  3. Hallojsan...
    Jepp, de märks att det faktiskt är HÖST!
    Dagarna är sköna, men kvällar nätter o mornar...brrrrr....
    Ljusparty...mmmm...de va ett tag sen man va på de...
    Ha de så trevligt...
    Kraamizar Git

    SvaraRadera

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥