tisdag 22 september 2009

Tidig och mörk morron i norr


Gomorron kära bloggare. Hoppas natten varit lång och skön och med god sömn. Det har den för mig måste jag säga, vaken en gång bara - eller två var det visst när jag tänker efter ordentligt!
Vänta ... tar en slurk kaffe!
Nuså ... vart var jag i tankarna nu då?
Jo vi kan ju ta väderrapporten förstås! 8 grader och mörkt än så länge, men jag tror det blir sol - ser nästan ut så i horisonten - för där är det klart - det lilla man ser på himlavalvet.
Vänta ... tar en slurk till!
På morron fick vi tidningen i vanlig tid - tack för det! Man vill bara ha morrontidningen direkt när man har stigit upp. Vill läsa vad som har hänt i omgivningen där man bor - lokala nyheter intresserar väl dom flesta först och främst!
Vänta - en slurk igen!
Tjejen som städar här på min avdelning var här när jag kom och just nu startade hon dammsugaren och den tjuter nåt hemskt!! Tur man är vaken - annars hade jag verkligen vaknat till av (o)ljudet!
Igår var jag ju på Partylite-ljusparty. Woh vilka saker det finns och det är klart - nog handlade jag - summan av kardemumman blev exakt 719 kronor! Lite väl dyrt - men jag tänkte ... va fan! köpte två glasljuslyktor - jättevackra - för 220 kronor paret och så en stor stormlykta - ordinarie pris var nästan 1000 kronor och nu fick man köpa den för 499 och jag slog till direkt! Den var ursnygg. Och jag är redan bjuden på flera partyn - ett i Luleå den 29 september, men då vet jag inte om jag skall fara, tycker det är väl långt att åka, det blir åtta mil totalt, sen ett den 24 november och då skall jag - det är hos sonens svärmor.
Nu gick städtjejen - så nu är det bara lilla jag här - tyst och stilla en kvart till. Sen börjar "dom andra" droppa in vart eftersom.
Slutar mitt morrontidiga babbel för denna gången och kaffet är uppdrucket också ... önskar er alla en bra dag förstås - vad trodde ni annars!!!

1 kommentar:

  1. Tittar in vad mysig blogg ja partylight går och har jag ofta det är som du säger dyrt blir det men är värt det så bra grejer.

    SvaraRadera

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥