lördag 12 september 2009

Utejobb passar bra att göra idag


Det är verkligen en härlig sensommar(höst)dag idag. Sol förstås, i stort sett vindstilla och kring +15 grader. I morse bara 7.
Vi håller på ute på tomten, krattar, rensar, bär bort, skurar upp saker/möbler, klipper ner ... och där emellan dricker vi kaffe och surrar - vi ... det är ju maken och jag förstås!
Man sitter också och klurar ut och funderar över nya projekt för nästa år! Planerar och spekulerar.
Maken har också städat bilen invändigt och torkat fönstren på den.
Igår städade jag ju köket och det blev så fint och höstligt. Gardiner och duk i terracotta - varm härlig färg. Ljus och lampa i denna färg och lite andra saker byttes ut - från att ha varit svart-turkost - så blev köket svart-terracotta. Det var lite konstigt i morse när man klev in där och möttes av denna ljuvliga färg.
Så nu är det bara vardagsrummet kvar att höststäda, nej nu ljög jag lite - har även ett rum till - men där håller jag ju på att tömma en stor bokhylla och skall göra om - detta medför ju även att en del möbler från rummet skall in dit och så skall vardagsrummet helt möbleras om. Men det bli ett senare projekt - inte i helgen. Orkar inte och hinner inte.
Klockan 18 skall vi vara på middag hos kompisar.
Var det någon av er som såg Kändisdjungeln igår? Äckligt program - fy klåden så äckligt med larver, skalbaggar, gräshoppor, ödlor och ormar i ansiktet - inte för pengar i världen att jag skulle ställa upp på nåt sånt tokigt och fruktansvärt äckligt. Tänk om larmerna kryper in i munnen och öronen - bläääääää. Usch ...
Nog om detta nu - bäst att fortsätta med mitt här hemma.
Hej svejs och ha en bra lördag alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥