tisdag 8 september 2009

Stormen viner runt knutarna idag


Måste säga att vi har ett vansinnigt blåsigt väder idag här i piteåtrakten. Det blåser nåt kopiöst - storm kan man lugnt påstå att det är! Märkte ni hur jag skrev - storm och lugnt!!! Solen lyser ändå och det är väldigt vackert och graderna just nu ligger på nästan +18.
När jag kommer hem från jobbet - en halvtimme kvar bara - så skall jag rensa bort mera sommarblommor och skura krukor och annat småplock utifrån. När jag kom hem på lunchen - så hade gubben klippt ner allt kring altanen! Så tomt det blev - där hade det ju varit så lummigt och grönskande vackert nyss. Har både honungsspirea och rosenhallon där och det växer verkligen så det knakar! Men nu är det jämnat med marken för denna säsong! Tråkigt och trist - men inget att göra åt det - det är lika så bra att få bort vissa av utejobben i tid innan kylan riktigt sätter in och det går ju faktiskt bara mot ett håll - tyvärr - hur mycket vi än vill hålla kvar sommaren. Men det är mycket att klippa ner i mina planteringar ännu - för jag har många planteringar - det kan jag tala om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥