tisdag 8 september 2009

Trött är bara förnamnet på hur jag känner mig just nu!


Jag är så trött, har varit tvungen att vila ett tag efter jobbet. När maken åkte till jobbet, gick jag ut och började tömma en del krukor och skurade ur dom. Sen satte jag mig i fåtöljen och läste ett tag, men trötthetskänslan bara övermannade mig och till slut var jag tvungen att lägga mig - jag läste ett tag, men la fort bort boken och slumrade till.
Kan det bero på att jag var till sjukgymnasten tidigare idag? Fick en ordentlig behandling och hon tyckte att jag skulle ta det lilla lugna! Hon gav mig hemläxa till nästa gång - att jag skulle lära mig att inte känna prestationsångest, (lättare sagt än gjort!) att jag inte behöver göra allt själv, (lättare sagt även här!) att jag inte behöver ha dåligt samvete för att jag inte hinner allt som jag vill hinna! (hur skall detta gå till - att inte få dåligt samvete!)
Fick ju förstås jäkligt värk efteråt och blev alldeles illamående och snurrig i skallen - så jag skulle nog ha åkt hem direkt och vilat mig. Men jag fortsatte ju jobba.
Tur ändå att jag lyssnar på kroppen och lägger mig när jag känner av trötthetskänslan! Nu blir det faktiskt bara en slapparkväll framför tv - skall inte göra ett jotta!!

1 kommentar:

  1. Hejehj.. hoppas du känner dej bättre nu.. inte lika trötter åså. Prestationsångest är ju aldrig bra.. spelar ingen roll i vilken mängd.

    Så du har me gått på Munksundsgården.. var du Sca-are, eller gick du vanlig kurs me Ulla Jonsson? Jag går hos Ulla å har gått me henne i över 20 år.. om inte mer.. har även gått på Munsundsgården på Torsdagskvällar.. när gick du? Det är de BÄSTA som finns..keramiken.. roligt som attan.

    Har suttit å sett Idol me dootra.. gillar såna program, musik över huvudtaget..skoj.. de är ju så rappa å roliga me.. å himla duktiga.

    Nee hörru.. nu går ögena igen snart.. hoppas vi får njuta lite av solen imorrn igen..kram på dej. Helén.

    SvaraRadera

Tack alla goa som skriver en kommentar till mig,
ni är så snälla och jag blir så glad.
Hoppas ni hälsar på mig igen snart.
♥Kram Nyckelpigan♥